Der er stor forskel på abonnementer til private og erhverv, når det kommer til mobiltelefoni, og som virksomhed, kan det være en god ide at overveje nøje hvad ens behov er og ikke lade sig forblænde af gode her og nu tilbud.
Hvis man som virksomhed står og skal købe telefoner til sine ansatte, kan det hurtigt blive en stor udgift, og kigger man sig ikke ordentligt om, kan det hurtigt blive en endnu større udgift end man lige gik og troede.
Pas på den lange binding
Når man som privat tegner et abonnement i forbindelse med køb af en telefon, hvor man får et tilskud, binder man sig i langt de fleste tilfælde for 6 måneder i enkelte tilfælder i 12 måneder. Dette betyder, at man har den faste udgift forbundet i den periode og herefter er fri til at vælge noget andet – og eventuelt billigere.
Når der kommer til erhvervsabonnementer, er det dog en helt anden snak. Selvom det ikke altid er tilfældet, er det ikke unormalt, at man binder sig i 12, 24 eller helt op til 36 måneder.
Har man en længere række ansatte, er det en stor omkostning, at betale for et dyrt abonnement, og da erhvervsabonnementer ofte er langt dyrere end abonnementer til private, og det er ikke unormalt at give i omegnen af 3-400 kroner for at abonnement, hvilket er mere end de fleste private betaler.
Har i brug for en anden løsning efter et år eller halvandet, og har brug for at komme ud af bindingsperioden, kan det blive en uhyre dyr fornøjelse, og det er derfor en rigtig god og økonomiske sund ide at finde bedste mobilselskab for jeres virksomhed.
I mange tilfælde kan man forhandle om denne bindingsperiode med teleselskaberne, man gør man det ikke, risikerer man at stå med en lang økonomisk næse.