Det er altid hektisk at være den nye dreng i klassen eller prøve at gøre ting bedre, men ikke ved hvordan man skal bære sig ad med det. Som nystartet virksomhede eller en ung virksomhed, så vil det typisk være mulighed for at optimere på flere forskellige områder. Man kan med fordel prøve at finde de forskellige områder, som har brug for at blive optimeret, da der kan spares mange penge i sidste ende. Nogle gange kan selv den mest simple løsning gøre hele forskellen. Det er altid når virksomheden er ny, at det er kritisk at få implementeret nogle gode løsninger i virksomheden, så den hurtigt kan arbejde naturligt med dem.
Optimer med timeregistrering
En typisk måde at optimere virksomhed internt på, er ved at have et timeregistreringssystem. Det skal hjælpe til at gøre timeregistrering mere simpel og mere overskuelig. Hvis ikke virksomheden bruger timeregistrering, så kan det være at der går meget tid tabt. Der er måske nogle opgaver, som ikke må tage for langtid eller, at man kun må bruge et vist antal timer på en kunde. Det er svært at huske sådanne ting i hovedet og selv at skulle sørge for at det bliver registreret. Det kan hurtigt blive noget rod og kommer over styr. Med et system kan flere ansatte tidsregistrere på samme tid, og der vil derfor være mere styr på, hvor langtid der bliver brugt på hvilke opgaver.
Mere effektivitet
Man kan spare for en masse tabte timer og evt. optimere der hvor der er behov for det. Virksomheden bliver mere effektiv på denne simple implementering. I skal i virksomheden bare blive enige om, hvordan i bruger systemet og hvordan i skal registrere opgaver og tid, som er brugt på dem. Det vil også lette arbejde med at sende fakturaer ud til kunderne, da man ikke skal spørge rundt, hvem der her arbejdet med kunden eller hvor lang tid, de sammenlagt har brugt.