Derfor er eventplanlægning ikke for amatører

Ikke alle kan planlægge events

Det er efterhånden meget populært at være eventplanlægger, og det virker som en titel, alle og enhver kan smide på CV’et. Og det er måske heller ikke helt ved siden af – men det er faktisk vigtigt, at man har erfaring med events, hvis man giver sig i kast med at planlægge noget. Det er ikke for sjov, at der findes mange event-bureauer, som lever af netop det. Læs her om nogle af de ting, enhver eventplanlægger ved

Vejen til målet er kompliceret

Når man tænker, at alle og enhver kan planlægge et event, glemmer man ofte en vigtig detalje. Nemlig at der ligger meget mere bag planlægningen end blot at booke et lokale og noget underholdning. Ofte har der været en lang proces med forhandling med leverandører, og som regel har man overvundet utallige forhindringer på vejen, fordi ingenting er så simpelt, som det ser ud.

Ofte har man heller ikke kunne få alle de ting, man gerne ville have. Så selvom eventet ser perfekt ud udefra, er det ofte kun plan B eller C, der er lykkedes. Derfor skal man vide meget om, hvordan man håndterer bookingen af alle eventets elementer, og her kan det være en stor fordel at benytte et event-bureau.

Det meste af planlægningen er usynlig

Hvad mange også glemmer er, at langt det meste af planlægningen er usynlig. Hvor meget tid og energi er der for eksempel ikke lagt i pynten, og hvor mange timer har event-bureauet ikke brugt på at finde og købe de helt rigtige lamper til festen? Ofte er der hundredvis af småopgaver, som man skal løses undervejs, men som ikke er tydelige. Det kan også være noget så grundlæggende som at få brandgodkendt lokalerne til arrangementet og give naboerne besked. Det er de opgaver, som en uerfaren ofte glemmer, men som et event-bureau ved er vigtige.

Del artikler
Facebook
Twitter

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Cookie policy

Gennem at besøge baq.dk så accepterer du vores cookie & privatlivspolitik samt persondatapolitik.